כוחה בלשונה - כיצד ננסח מודעה כך שתניע את הלקוחות לפעולה?

favorite favorite שמור במועדפים

הנעה לפעולה בקמפיין שיווקי נועדה כדי לדרבן את הלקוח לפעול ולרכוש את המוצר, תוך יצירת תחושה כי עליו לפעול במהירות כדי לא לפספס את ההזדמנות "הנדירה" אשר ניצבת לפניו. בעזרת ניסוח ויצירת הנעה לפעולה נכונה ומדויקת תוכלו לעודד מספר רב של אנשים לרכוש את המוצר/שירות אותו אתם מציעים, למרות שייתכן וזו כלל לא הייתה כוונתם הראשונית.

זיו סחייק

  • תאריך 18/07/2023
  • זמן קריאה 3.5 דקות קריאה

אחת הדרכים להניע לביצוע פעולה, ולהפיכת לקוחות פוטנציאליים ללקוחות בפועל, היא ניסוח נכון ומדויק של המודעה. חשוב לשלב בתוכן המודעה מילים וביטויים אשר יצרו בקרב הנחשפים אליה תחושת בהילות ורצון לרכישת המוצר/שירות. ישנן כמה וכמה שיטות נפוצות לניסוח מודעה כך שתניע הלקוח לבצע פעולה:

  1. הבלטת חוסר בזמן/מלאי מוגבל:
    בעת ניסוח המודעה יש להרבות בשילוב ביטויים כמו "מהדורה מוגבלת" או "מבצע לשבוע הקרוב בלבד!". בכך, יחוש הלקוח כי יתכן ויפספס את ההזדמנות הנדירה הניצבת בפניו במידה ולא יפעל מיד, וישקול ביתר שאת את רכישת המוצר/שירות. (טיפ של אלופים: כל עוד הינכם יכולים לעשות כך, תתחמו את המבצע בזמן. הדבר יגדיר לנחשפים אליו נקודת זמן בה ברורה בה הם לא יוכלו עוד להנות מן ההטבה, דבר אשר יגדיל משמעותית את הסיכוי כי הם ימהרו לפעול בזמן הקרוב טרם יסתיים המבצע).

  2. הצגת יתרון ייחודי:
    הקפידו להדגיש את היתרון שבביצוע הפעולה במהלך תקופת זמן מסוימת! לדוגמה, תוכלו לנסח את המודעה כך - "רק בחודש הקרוב - משלוח חינם!" או "הרשמו עכשיו וקבלו קופון בשווי 50 ש"ח!". בכך הלקוח ירגיש שאתם "מצ'פרים" אותו, וכי הוא יזכה להטבה ייחודית במידה וירכוש את המוצר/השירות דווקא מכם!

  3. הציגו את חסרונות המתחרים, והדגישו את יתרונותיכם:
    נניח והינכם בעלי סופר-מרקט בשם "זיל הזול" אשר מציע סל קניות זול בכ-20% ממתחריו. בסיטואציה שכזו, מומלץ ואף רצוי לציין את הנתון הנ"ל בתוכן הפרסום שלכם, בצורה העשויה להראות כך - "נמאס לכם שגונבים אתכם במחירים? בזיל הזול תהנו מסל הקניות הכי זול בעיר! מהרו ורכשו!". 
    בכך, הצגתם לנחשפים למודעה נתון אשר עשוי להשפיע רבות על שיקול הדעת הצרכני שלהם, כשבנוסף יצרתם הנעה לפעולה כשהפצרתם בהם להגיע ולרכוש דווקא ברשת שלכם.

אלו הן שלוש הדרכים העיקריות  לניסוח מודעה אשר תניע את הנחשפים אליה לפעולה, אך כמובן שישנן עוד דרכים רבות לעשות כך, כשהדבר תלוי בעיקרו באופן הקמפיין השיווקי ובבית העסק שלכם. 
לכן, התייחסו אל הכתוב במאמר כהמלצה מוכחת, אך שימו לב כי אינכם פועלים על פיה בכל מחיר ובצעו את ההתאמות הנדרשות במידה ויצצו כאלו.

*אם יש לכם הערה, טענה או מענה לגבי המאמר שקראתם כעת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

אולי יעניין אתכם גם