הנעה לפעולה - כך תעשו את זה נכון!

favorite favorite שמור במועדפים

המושג הנעה לפעולה (CTA - Call To Action) מתייחס לפעולה אשר ברצונו של המשווק לעודד את קהל משתמשיו ולקוחותיו לבצע, ולדרך בה הוא עושה כך. הנעה לפעולה' היא אחד מן הפרמטרים החשובים ביותר בקמפיין השיווקי (אם לא החשוב שבהם), וישנן דרכים רבות בעזרתן תוכלו להניע את לקוחותיכם לפעולה, וכך לשפר את תוצאות קמפיין.
במאמר הקרוב, נעסוק בהנעה לפעולה בכללותה, ונסקור כמה מן הדרכים בהן נוכל לעודד את קהל הלקוחות לפעולה אקטיבית.

זיו סחייק

  • תאריך 24/04/2023
  • זמן קריאה 6 דקות קריאה

מה זה הנעה לפעולה, ומה מטרתה?

הנעה לפעולה בקמפיין שיווקי נועדה כדי לדרבן את הלקוח לפעול ולרכוש את המוצר, תוך יצירת תחושה כי עליו לפעול במהירות כדי לא לפספס את ההזדמנות "הנדירה" אשר ניצבת לפניו. בעזרת ניסוח ויצירת הנעה לפעולה נכונה ומדויקת, תוכלו לעודד מספר רב של אנשים לרכוש את המוצר/שירות אותו אתם מציעים, למרות שייתכן וזו כלל לא הייתה כוונתם הראשונית.


הנעה לפעולה.

מדוע הנעה לפעולה כל כך חשובה?

דמיינו לעצמכם שבמשך חצי השנה האחרונה התאמנתם יום יום כדי לצלוח ריצת מרתון, וביום המירוץ הגעתם כפסע מקו הסיום, אך במקום לחצות אותו פניתם פניית פרסה והלכתם לאכול קרפ צרפתי (אחד מושחת, כזה עם שוקלד חלב ולבן גם יחד). נשמע הזוי נכון? אז זה בערך מה שיקרה בקמפיין השיווקי שלכם, במידה ולא תגדירו מראש את דרך ההנעה לפעולה בו. גם אם נניח, כי שאר הפרמטרים עליהם התבססתם בעת יצירת קמפיין שיווקי (מדוע לבחור במוצר, טיפול בהתנגדויות, יצירת אמון ובטחון וכו') יושמו בצורה מושלמת בתוכן הקמפיין, במידה ולא עודדתם את קהל לקחותיכם לבצע פעולה אקטיבית, ויתרה מזו, במידה ודרך ההנעה לפעולה בקמפיין אינה איכותית דיה, הוא יתקשה להפוך לרווחי ולהניב המרות.

כדי להמחיש את חשיבותה של ההנעה לפעולה, נשתמש בדוגמה: נניח והינכם בעלי חנות בגדים בשם "E-Shirt", ויצרתם סרטון תדמית כדי לשווק ולפרסם את החנות שלכם. הסרטון המושקע מציג את מיקומה של החנות, פרטים אודותיה ומבצעים המוצעים בה, אך כאשר פרסמתם אותה בפייסבוק לא הוספתם קישור לרכישה בחנות האינטרנטית שלכם. בתרחיש שכזה, הלקוחות עשויים שלא לדעת שישנה אופציה לרכוש את מוצרי החנות באינטרנט, וגם המודעים לכך מבינהם עשויים לבחור שלא לעשות כך בשל התהליך "המסורבל" שיצריך מהם להכנס לאתר. לכן, באותו הרגע מכירותיו הפוטנציאליות של הקמפיין נחתכו בעשרות אחוזים (הערכה גסה, אך לרוב מדויקת).

איך ניתן להניע את הלקוחות לפעולה?

  • ניסוח נכון - 
    תהליך ניסוח המודעה הוא אחד מאבני היסוד של בניית והרכבת ההנעה לפעולה בקמפיין. יש להקפיד לשלב בתוכן המודעה ביטויים אשר ימחישו ללקוח, כי מדובר באופציה הזמינה לזמן מוגבל ו/או לכמות מוגבלת, זאת כדי ליצור בקרבו חשש מפספוס הזדמנות, מה שיגרום לו לשקול ביתר שאת את רכישת המוצר. ניתן לגרום לתחושות אלו בקרב קהל לקוחותיכם בעזרת ניסוחים כמו: "מהדורה מוגבלת!" או "מבצע לשבוע הקרוב בלבד!".

    כיצד תראה ניסוח נכון בדוגמא שהגדרנו? כדי להניע את הלקוח לבצע רכישה בחנות האינטרנטית של "E-Shirt" , ניסוח מודעה יתבצע באופן הבא: "מבצעים חסרי תקדים ב-"E-Shirt"! רק למאה הרוכשים הראשונים באתר - 1+1 על כל הסחורה!".
  • עניין ויזואלי - 
    אחת הדרכים המובילות בעזרתן תוכלו לתפוס את תשומת הלב של קהל לקוחותכים (ושל לקוחות פוטנציאליים) הנה יצירה ושילוב אלמנטים מעניינים ומסקרנים אשר שונים מהנוף השגרתי באתרכם כדוגמת פופ-אפ, טופס הרשמה לניוזלטר או כפתור רכישה.

    נציג יישום אפשרי על בסיס הדוגמא - באתר החנות "E-Shirt", תוכלו לשלב "פופ-אפ" בצבעי החברה, בו תציעו לאלו הנרשמים לניוזלטר - 15% הנחה בעת רכישתם הבאה באתר.

    דוגמא לעיצוב ייחודי לכפתור הנועד להניע לפעולה.
  • יצירת קשר אישי עם הלקוח - 
    כדי להפוך לקוח פוטנציאלי ללקוח בפועל, ולעודד את אלו הנחשפים לקמפיין לבצע רכישה, תצטרכו לרוב ליצור קשר אישי עם קהל לקוחותיכם, כזה אשר יסב להם תחושה, כי הינכם קשובים לצרכיהם ולבקשותיהם. במידה והלקוחות יחושו תחושת ביטחון ודאגה מצדכם, הסבירות כי הם יבצעו רכישה תלך ותאמיר. כדי ליצור קשר אישי עם קהל לקוחותכים תוכלו ליצור דף מותאם אישית להרשמה לניוזלטר, דף צור קשר ועוד. 

    נחזור לדוגמא - כדי לספק לקהל לקוחותיכם תחושת יחס אישי ואכפתיות, תוכלו להוסיף בדף הבית חלון "צור קשר", בו יוכלו גולשי האתר לפנות אליכם בנוגע למגוון נושאים. 

    הקפידו לאפשר לקהל לקוחותיכם ליצור עמכם קשר בקלות ובפשטות.
  • יצירת ממשק נוח וקל לתפעול -
    השלב הראשון והבסיסי בהנעת לקוחות לפעולה הוא יצירת ממשק נוח וקל לתפעול. שימו לב כי האיזור באתר בו ניתן להשלים את הרכישה (או כל פעולה אחרת) זמין, נגיש ונוח לפעולה. יש להתייחס לנושא בכובד ראש, שכן במידה והלקוח יסתבך ויתעכב במהלך הרכישה הסבירות כי הוא ישוב נמוכה ביותר.

לסיכום

כפי שהוצג במאמר, ישנן דרכים שונות ומגוונות בעזרתן תוכלו להניע את לקוחותיכם לפעולה אקטיבית, ולעודד אותם להשלים רכישה של המוצר/שירות אותו אתם מספקים. עם זאת, שימו לבכם לכך, שהנעה לפעולה אינה חד מימדית. כדי להביא למכסום תוצרי הקמפיין, עליכם לטפל בכל הגורמים שיובילו להנעה לפעולה. למשל, ניסוח נכון שיגרום ללקוחות הפוטנצאלים לרצות עד מאוד ברכישת המוצר, שילווה בממשק משתמש שאינו ידידותי ואינו נוח וקל לתפעול, לא ישיג את המירב שיכול הקמפיין לייצר עבורנו.

*אם יש לכם הערה, טענה או מענה לגבי המאמר שקראתם כעת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

אולי יעניין אתכם גם