• סוף עידן - EA Sports ו-FIFA מפרידות כוחות

    בחודש מאי האחרון (2022), חברת EA SPORTS ו-FIFA יצאו בהצהרה ששינתה את עולם הגיימינג כפי שהכרנו אותו. שני הגופים, הפועלים יחדיו מאז שנת 1993, יפסיקו את שיתוף הפעולה החל ממהדורת פיפא 2024.

    אין ספק שזו בשורה עצובה לכל ילדי הפיפא (וגם הפרו) שבינינו. הוותיקים יזכרו את השמאלית של אדריאנו מ-2006, או את ארון לנון ותאו וולקט שהיו מהירים כמו שד. ולשחקנים החדשים לבטח זכורה השלישיה האימתנית של איברבו, דומביה וג'רביניו, או את לואיס מוריאל ואדריאן ראמוס.
    מהן השלכות הפרידה של שתי החברות, ולאן פני עולם הגיימינג מועדות?

    • תאריך 13/02/2023
    • זמן קריאה 4 דקות קריאה
  • על הקושי של נטפליקס לייצר תוכן מקורי מצליח

    נטפליקס ענקית הסטרימינג (הזרמת תכנים) והמדיה, מתקשה לייצר כמות גדולה של תוכן מקורי ואיכותי, כזה שיצליח להכות גלים ולזכות בהכרה כלל עולמית. הטענה נשמעת לחלקכם מעט תמוהה? על מה היא מבוססת? מייד נגלה

    • תאריך 13/02/2023
    • זמן קריאה 5.5 דקות קריאה
  • תוספי chrome ששווה לכם להכיר

    עם למעלה ממיליארד משתמשים מכל רחבי העולם, גוגל כרום הוא הדפדפן המוביל כיום בפער ניכר משאר מתחריו. חלק חשוב, אשר מקל ומשפר את חוויית הגלישה באמצעות הדפדפן, אלו התוספים. מטרת התוסף היא לאפשר לבצע פעולה מסוימת שהדפדפן לא תומך בה במקור, ושימוש בו מצריך הורדה חיצונית מחנות האינטרנט של כרום.

    התוספים הנפוצים והמוכרים  כיום הם תוספי גוגל טרנסלייט שמאפשרים תרגום אוטומטי של דפים, או תוסף Adblock שמונע מפרסומות ספאם להטריד אותנו בעת הגלישה. במאמר הקרוב נצלול לתוך עולם תוספי כרום, ונציג את התוספים המובילים שהתווספו לחנות בתקופה האחרונה.

    • תאריך 13/02/2023
    • זמן קריאה 6 דקות קריאה
  • הבהלה למיליארד

    בעולם בו אנחנו חיים, המוזיקה הפכה להיות כלי משמעותי ועוצמתי, בעזרתו ניתן לקדם תהליכים ומהפכות, ולהשפיע אקטיבית על המתרחש בעולם. דיון על מוזיקה בשנת 2022 אינו יכול להיות שלם ללא יוטיוב - הפלטפורמה המרכזית להאזנה למוזיקה כיום, אשר ניתנת לשימוש בכ-76 שפות שונות ומונה יותר ממיליארד משתמשים מכל רחבי העולם, היוצרים בכל יום מיליארד (!) שעות צפייה באפליקציה או באתר. 

    • תאריך 13/02/2023
    • זמן קריאה 7 דקות קריאה

דיגיטוק - חדשות, מדריכים וסקירות

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי והמטרה שלנו היא להשאיר אתכם מעודכנים בכל מה שטוב לדעת. ברוכים הבאים לדיגיטוק.

  • פסקול - הרבה יותר מהלחם בסיסים

    בשנים האחרונות אנו חוזים בתופעה שצוברת תאוצה - יותר ויותר סדרות וסרטים משתמשים במוזיקה כחלק מרכזי מקו העלילה. השימוש במוזיקת רקע תמיד היה קיים, אך לרוב בתור פתיח או סגיר, כאשר בקטעי הקישור היו משתמשים במנגינות ללא מילים.

    בשנים האחרונות, הפסקול תופס מקום רחב הרבה יותר בעולמות הקולנוע והטלוויזיה, ובשל כך יותר אנשים נחשפים לשירים שיתכן כי לא היו מאזינים להם ביום יום. עבור חלק מהשירים, השימוש בהם כפסקול גרם לכניסתם ללב המיינסטרים או שהפך אותם לשירי קאלט בין רגע.
    במאמר הקרוב, נסקור חמישה שירים שחוו הצלחה שכזו, הן שירים בעברית והן באנגלית.

    • תאריך 13/02/2023
    • זמן קריאה 9 דקות קריאה
  • משחקי Windows שעשו לנו את הילדות

    כבר במערכת ההפעלה הראשונה שהופצה על ידי "Microsoft" בשנת 1990 - "Windows 3.x" שולבו מספר משחקים כמו שח ודמקה.
    במאמר הקרוב נתמקד בשלושה מן המשחקים אשר היו חלק מהגרסאות "Windows XP" ו-"Windows 7", אשר זכו להכרה גלובלית והפכו לנכסי צאן ברזל. 

    • תאריך 08/02/2023
    • זמן קריאה 7.5 דקות קריאה
  • UTM - כל מה שלא ידעתם

    אם אתם מגיעים מעולם השיווק הדיגיטלי, לבטח שמעתם לא פעם את המונח - "UTM". בתחום הדיגיטל ניתן להיחשף לעולם שלם של מונחים וכלים מוכרים שיכולים לסייע לקידום, אך כמה מאיתנו באמת מבצעים בהם שימוש?

    כאשר אנו מתכננים פעולות קידום ללקוח חדש, נדרש מאיתנו להגדיר - מיהו קהל היעד שלנו? ולאחר שהשלמנו משימה זו, אנו מכוונים את פעולות הפרסום והשיווק אל קהל יעד זה, על מנת להשיג לידים שאותם, בתקווה, נהפוך למכירות. האם בכך הסתיימה מלאכתנו? וודאי שלא. אופטימיזציה תמידית לקמפיינים היא חלק בלתי נפרד מאפקטיביות הפרסום, וכמו כן, גם תג UTM עליו נפרט בהמשך המאמר.

    • תאריך 11/12/2022
    • זמן קריאה 5 דקות קריאה
  • מילות מפתח שליליות? דווקא דבר חיובי!

    מיליוני קמפיינים פועלים כל יום בגוגל ומתחרים על האפשרות להפנות את הגולשים במנוע החיפוש אל האתרים ודפי הנחיתה אליהם מפנים הקמפיינים. האופן בו מבצעת גוגל את ההחלטה, מהו המיקום - במנוע החיפוש - שבו ימוקם הקמפיין? מבוסס על שני נדבכים מרכזיים - המחיר אותו מוכן לשלם מי שמנהל את הקמפיין לכל גולש שמופנה אליו, ומידת הרלוונטיות של הקמפיין לביטויים אותם מחפש הגולש. 

    בכל האמור במידת הרלוונטיות של הקמפיין, הרי שההחלטה נקבעת על ידי אלגורתמים שמפעילה גוגל ואשר באמצעותם היא בוחנת משתנים רבים. על מנת לסייע לאלגוריתמים לקבוע ולדייק את הקמפיין לחיפושי הגולשים, מציעה גוגל שימוש בכלים שונים אשר מסייעים בהגדרת קמפיין. אחד מהכלים הללו הם "מילות מפתח שליליות".

    • תאריך 11/12/2022
    • זמן קריאה 6 דקות קריאה
  • על בינה מלאכותית, סטורי ומה שביניהם

    בחודשים האחרונים מי מבינינו שמשתמש באינסטגרם צופה (נכון לומר - נאלץ לצפות) בעלייה חדה בכמות של פרסומי סטורי ספציפיים. לא, אני לא מדבר על הסרטונים של הקאוצ'רים שבדיוק סיימו משמרת בבורגראנץ' והתפנו ללמד אותנו איך להרוויח מיליונים.

    אני מדבר על תמונות, ודיוקנים עצמיים שנוצרו על ידי יישומי בינה מלאכותית (AI - Artificial Intalagence), כדוגמת - Dall-E ו Mindjourney, והפכו לנחלת הכלל. יישומי בינה מלאכותית אלה מהווים את הדבר הבא ששוטף את כל הרשתות החברתיות, וללא ספק מובילים למהפכה בתחום, והופכים את הבינה המלאכותית לנגישה וידידותית גם לאלו שלא הכירו אותה או חששו מהשימוש בה.

     

    • תאריך 11/12/2022
    • זמן קריאה 5 דקות קריאה
  • שבע ספקיות אחסון הענן שאתם חייבים להכיר

    אחסון הענן, המאפשר לאחסן קבצים על גבי שרת מרוחק, הפך בשנים האחרונות לשיטת אחסון הקבצים הנפוצה ביותר הן עבור אנשים פרטיים והן עבור עסקים ותאגידים. מספר המשתמשים בשירות עומד כיום על מיליארדי בני אדם מכל פינה על גבי הגלובוס.

    • תאריך 11/12/2022
    • זמן קריאה 10 דקות קריאה