מילות מפתח שליליות? דווקא דבר חיובי!

favorite favorite שמור במועדפים

מיליוני קמפיינים פועלים כל יום בגוגל ומתחרים על האפשרות להפנות את הגולשים במנוע החיפוש אל האתרים ודפי הנחיתה אליהם מפנים הקמפיינים. האופן בו מבצעת גוגל את ההחלטה, מהו המיקום - במנוע החיפוש - שבו ימוקם הקמפיין? מבוסס על שני נדבכים מרכזיים - המחיר אותו מוכן לשלם מי שמנהל את הקמפיין לכל גולש שמופנה אליו, ומידת הרלוונטיות של הקמפיין לביטויים אותם מחפש הגולש. 

בכל האמור במידת הרלוונטיות של הקמפיין, הרי שההחלטה נקבעת על ידי אלגורתמים שמפעילה גוגל ואשר באמצעותם היא בוחנת משתנים רבים. על מנת לסייע לאלגוריתמים לקבוע ולדייק את הקמפיין לחיפושי הגולשים, מציעה גוגל שימוש בכלים שונים אשר מסייעים בהגדרת קמפיין. אחד מהכלים הללו הם "מילות מפתח שליליות".

אביחי שבת

  • תאריך 11/12/2022
  • זמן קריאה 6 דקות קריאה

לפני שנסביר מהן "מילות מפתח שליליות" נדרש קודם לכן להסביר בכמה מילים מהיא "מילת מפתח" ככלל. מילת מפתח הוא אחד הכלים שבעזרתו גוגל יכולה לדעת את מי להפנות לקמפיין שלכם. בעזרת שימוש במילות מפתח אנו מגדירים לגוגל מי הם הגולשים אליהם נרצה שהקמפיין שלנו יופנה. כפועל יוצא, מלבד הגדרה לגוגל מי אתם רוצים שיראה את הקמפיין, לעיתים חשוב להסביר, מי מהגולשים אינכם מעוניינים שיחשף לקמפיין.

לשם הדוגמא, נניח שבבעלותכם חברת קייטרינג מצליחה באזור השרון, מצליחה כל כך, שבחישוב עלות תועלת, הבנתם, שאינכם מעוניינים להתרחק ולגשת ללקוחות דרומית לבאר שבע. קמפיין לחברת קייטרינג, כפי הנראה יכלול, בין היתר, את מילת המפתח "קייטרינג מומלץ", במקרה הזה כל מי שיחפש מונח כלשהו המכיל את המילים "קייטרינג מומלץ" ייתכן ויחשף לקמפיין שלכם. נניח שאחד הגולשים חיפש את הביטוי "קייטרינג מומלץ באילת", הרי שמבחינת גוגל - נמצא עבורכם לקוח אופציונלי! הוא כתב מונח חיפוש שמכיל "קייטרינג מומלץ", אבל מבחינתכם אין סיכוי שאתם זזים קילומטר אחד דרומה מבאר שבע!.


מילות מפתח - אחת הדרכים לדייק את הקמפיין שלכם.

אז איך נמנע מהנסיעה?

פה גבירותיי ורבותיי נכנס לחיינו הכלי שנקרא מילות מפתח שליליות! במקרה הזה נוכל להשתמש במילת מפתח שלילית. בדיוק כמו שמילת מפתח תביא אליכם את כל מי שיחפש את מילת המפתח שבגדרתם, מילת מפתח שלילית תמנע מאנשים שחיפשו מונח מסוים להיחשף לקמפיין שלכם וכך לא תבזבזו משאבים יקרים על גולשים שאינם פוטנציאלים עבורכם. בדוגמא שהצגנו, נגדיר את המילה "אילת" כמילת מפתח שלילית. התוצאה של פעולה זו היא שכל מי שיחפש מונח המכיל את המילה "אילת" לא ייחשף לקמפיין שהגדרנו. "קייטרינג באילת", "קייטרינג מומלץ באילת", "אוכל באילת", "שף פרטי באילת" וכו'... כל החיפושים האלו לא יופנו לקמפיין שהגדרתם, וכך יחסכו מכם סכומי כסף אותם תוכלו להשקיע בגולשים פוטנציאלים עבורכם.

כמובן שיש עוד ערים נוספות במיקום גאוגרפי דרומית לבאר שבע, כך שאם ברצוננו להשיג דיוק גבוה יותר נדרש להוסיף את רשימת הערים הללו לרשימת מילות המפתח השליליות שנגדיר בקמפיין. באותו עניין, ניתן לשלול מילים כמו "חלבי" במידה והקייטרינג הוא בשרי, "כשר" במידה והקייטרינג אינו כשר, "לאירועים קטנים" במידה ואתם לא מכוונים לקהל קטן וכדומה. השימוש במילות מפתח שליליות, מדייק את הקמפיין שלכם, ומשפר את החזר ההשקעה. 

חלוקה למילות מפתח שליליות יכולה להיות ברמת קבוצת מודעות ספציפית או ברמת הקמפיין כולו. אם המילה השלילית רלוונטית לקבוצת מודעות ספציפית נוכל להגדיר אותה באחת מהקבוצות, אם המילה רלוונטית לכל הקמפיין אזי נוכל לבצע הגדרה רחבה עבור הקמפיין בכללו. 


תמונת מצב שלכם, אחרי שעמדתם בפקקי אחה"צ של גוש דן.

החידוש של גוגל - מילות מפתח שליליות ברמת החשבון! 

גוגל פיתחו אופציה חדשה של הגדרת מילות מפתח ברמת החשבון הכללי. נניח ויש מילת מפתח שלילית הרלוונטית לכל סוגי הקמפיינים שאתם מתעתדים להפעיל, אתם יכולים להגדיר אותה כמילה שלילית ברמת החשבון כולו, כך בכל קמפיין חדש שייפתח תוגדר אוטומטית מילת מפתח שלילית זו. 

מדוע האופצייה למילת מפתח שלילית ברמת חשבון חשובה? אם יצא לכם לאחרונה לעבוד מול גוגל Ads שמתם לבכם שגוגל אוהבים ומניעים אותנו להשתמש בסוג קמפיין חדש שנקרא Performance Max. הרעיון מאחורי סוג קמפיין זה, במילה אחת, הינו אוטומציה.

תנו לגוגל את כל הנתונים על העסק שלכם והוא כבר ידאג להראות לכם את הדרך שהוא מאמין שהיא הנכונה. קמפיין מהסוג הזה גורף הצלחות בתחומים מסוימים, אולם יש לו מספר הגבלות מהצד שלנו, מנהלי הקמפיינים. אחת ההגבלות היא שלא ניתן להגדיר מילות מפתח שליליות. כל הבילדינג המטורף על הכלי המשמעותי הזה, ובסוף אינכם יכולים להשתמש בו בסוג קמפיין נחשק ביותר של גוגל!

אז מה הפתרון?

מילות מפתח ברמת החשבון. אם תגדירו מילת מפתח ברמת חשבוןתוכלו לעקוף את ההגבלה של גוגל, וכך תוכלו להשפיע על מילות מפתח שליליות בקמפיין מהסוג הזה. 
התמיכה של גוגל טוענים שניתן לשלוח להם מילות מפתח באופן ידני ושהם יבצעו את השלילה בקמפיין ספציפית, אבל בינינו, אנחנו רוצים שליטה כמה שיותר מלאה על ידינו - אז הנה גיליתם סוד חדש.

הכלי החדש עדיין בתהליכי הטמעה והוא אינו זמין בכל החשבונות, כנראה שעם הזמן כלי זה יגיע לכל החשבונות הקיימים - לגוגל זמן משלו…..…
בינתיים הינכם מוזמנים לבדוק, האם החשבון שלכם כבר עודכן בכלי החדש? היכנסו לחשבון המודעות שלכם > קמפיינים > הגדרות > הגדרות חשבון > מילות מפתח שליליות.

אז בפעם הבאה שאתם בונים קמפיין, אחרי שאתם חושבים חיובי - תנו דגש גם על חשיבה שלילית 😉

 

 

 

*אם יש לכם הערה, טענה או מענה לגבי המאמר שקראתם כעת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר