UTM - כל מה שלא ידעתם

favorite favorite שמור במועדפים

אם אתם מגיעים מעולם השיווק הדיגיטלי, לבטח שמעתם לא פעם את המונח - "UTM". בתחום הדיגיטל ניתן להיחשף לעולם שלם של מונחים וכלים מוכרים שיכולים לסייע לקידום, אך כמה מאיתנו באמת מבצעים בהם שימוש?

כאשר אנו מתכננים פעולות קידום ללקוח חדש, נדרש מאיתנו להגדיר - מיהו קהל היעד שלנו? ולאחר שהשלמנו משימה זו, אנו מכוונים את פעולות הפרסום והשיווק אל קהל יעד זה, על מנת להשיג לידים שאותם, בתקווה, נהפוך למכירות. האם בכך הסתיימה מלאכתנו? וודאי שלא. אופטימיזציה תמידית לקמפיינים היא חלק בלתי נפרד מאפקטיביות הפרסום, וכמו כן, גם תג UTM עליו נפרט בהמשך המאמר.

אז מהו בעצם UTM?

Urchin Tracking Module - הוא מעין "טביעת אצבע"/תג אשר מסייע לנו לנתח מעקב אחר קהל הגולשים שלנו בכדי למקסם את תוצאות הפרסום. תגי UTM מוצמדים ל-URL אחריו נרצה לבצע את המעקב. 

ישנם חמישה פרמטרים חשובים שתג זה מספק לנו בעת המעקב:

  • מקור התנועה - מאיזו פלטפורמה הגיע הגולש אל האתר שלי? (פייסבוק, אינסטגרם וכו').
  • מדיום ואמצעי ההגעה - דרך איזה סוג קמפיין ביצע הגולש את ההגעה לאתר שלי? (ממומן, אורגני, ניוזלטר ועוד).
  • שם הקמפיין - מהו הקמפיין המדויק דרכו הגיע הגולש לאתר שלי? (שם הקמפיין שהקמתי).
  • מילת מפתח - מי מהביטויים שלי יותר אפקטיבי ומביא אליי יותר גולשים? (ניתוח אחר הביטויים שלי).
  • תוכן הקמפיין - במידה והעלינו קמפיין בעל כמה מודעות, נרצה לדעת מהי המודעה שמשכה יותר גולשים, או במילים אחרות עבדה יותר טוב.

למי מתאים שימוש תג UTM?

לרוב, אלו יהיו עסקים/חברות בעלי/ות אתרים מכירתיים, אשר ירצו לנתח את התנהגות הגולשים, אשר מופנים לאתר שלהם, על פי הפרמטרים שצוינו מעלה. התג כאמור, יכול לשמש כל אתר גם אם אינו מכירתי, אך לרוב מדובר באתרי Ecommerce, בהם נוכל לבצע ניתוח מעמיק יותר שיסייע בידינו לייצר חוויית משתמש משופרת שבתורה תוביל לגידול במכירות.

גם גוגל אנליטיקס ופייסבוק מבצעות מעקב - מה ההבדל?

גוגל אכן יודעת לבצע מעקב, אך לעיתים הוא אינו מדויק, מפני שהוא מתקשה להבין את מקור התנועה המגיעה ישירות לאתר שלנו. כמו כן, גם פייסבוק מבצעת מעקב בפלטפורמה שלה באמצעות  FBCLIDS - טקטיקה שונה בבסיסה, אשר מתבססת על ספירת לחיצות קליקים בפנים הפלטפורמה ומחוצה לה, ובכך מקשה על גוגל אנליטיקס בניתוח. לעומת זאת, תגי UTM מוצמדים ספציפית לכל קמפיין/מסע פרסום ייחודי שאחריו נרצה לעקוב, ויתנו לנו מידע מדויק יותר אותו נוכל לנתח ולטייב את השיווק בדיגיטל.

כיצד פייסבוק מתייג באמצעות FBCLIDS?

FBCALLID או Facebook Click Identifiers הוא פרמטר מעקב שמתווסף אוטומטית לקישורים יוצאים בפייסבוק. במידה ואחד הגולשים בפייסבוק יחליט ללחוץ על קישור לאתר שלנו, יווצר FBCLID ייחודי אשר יצורף לכתובת האתר. השיטה דומה לתגי UTM, אך היא יותר ספציפית לספירת קליקים בפייסבוק, ולכן תדרוש טקטיקות מעקב וייחוס שונה ממה שאנו מכירים.

כיצד תיוג FBCLIDS משפיע על האנליטיקס?

אם ביקרת לאחרונה ב-Google Analytics שלך ייתכן ששמת לב שנוצרו לא מעט נתיבי דף. נתיבי הדף נוצרים בכל פעם שמישהו מופנה לאתר שלך מפלטפורמת פייסבוק. ישנה בעיה בסינכרון הטכניקות של גוגל ופייסבוק, גוגל חושבת שכל קליק על קישור ההפנייה שלך בפייסבוק הינו נתיב דף חדש לגמרי. לפני שפייסבוק הקימה את תג המעקב שלה, גוגל היתה מייחסת קליקים מרובים לנתיב דף אחד(!), כעת היא מפצלת את הקליקים הללו לנתיבי עמוד מרובים.

כיצד התיוג של פייסבוק משפיע מבחינת סריקה וניתוח נתונים?

נניח קישור הפנייה אחד שילחץ הרבה יותר מאחרים, זה בהחלט יכול ליצור בעיה בייחוס התנועה. חישבו על זה, כל קליק מקבל פרמטר ייחודי משלו, כתוצאה מכך יכולות להיווצר אלפי כתובות אתרים כפולות אשר ייצרו עומס וקושי בהבנת הנתונים, הבדלת הדפים וניתוחם.

מהו הפתרון המיטבי למעקב אחר גולשים?

על מנת לבצע ניתוח משמעותי ואיכותי, נצטרך כלי שיוכל לאפשר לנו לבצע מעקב מדויק ככל הניתן, ובנוסף ניתוח של הנתונים בדרך הנוחה ביותר. תג UTM נוצר עבור כל מסע פרסום בצורה ייחודית, המעקב מבחינת - קליקים, תנועה, הפניות וכו', מיוחסים אוטומטית לתג הבודד, תוך שהנתונים נשארים מסודרים. כמו כן, ניתן לעקוב ולנתח אחר כל מסע פרסום בצורה ייחודית, ועל כן, תג UTM הוא הפתרון המיטבי למעקב אחר גולשים.

 

 

*אם יש לכם הערה, טענה או מענה לגבי המאמר שקראתם כעת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר