חשיבות הגדרת “מדוע” בקמפיין שיווקי

favorite favorite שמור במועדפים

“מדוע” הוא פרמטר מרכזי בקמפיין שיווקי, אשר מזכיר ומציין בפני הלקוח את הסיבות שבגינן מתקיים הצורך ו/או הכדאיות עבורו לבחור במוצר או בשירות אותו אנחנו משווקים. הגדרת "מדוע" תסייע בנוסף לדייק באופן מושלם את המסר המרכזי של הקמפיין, ובכך יובטח, כי יוצג בפני הקהל הרלוונטי ביותר.

זיו סחייק

  • תאריך 29/06/2023
  • זמן קריאה 3.5 דקות קריאה

למה “מדוע” כל כך חשוב?

הגדרת "מדוע" קריטית במסגרת קמפיין שיווקי משום שזו הדרך המרכזית בעזרתה תוכלו להמחיש ללקוח פוטנציאלי, כי בית העסק שלכם הוא המתאים ביותר עבורו, ובכך הסיכוי שיהפך ללקוח בפועל ילך ויאמיר. במידה ולא נגדיר "מדוע" לקמפיין בצורה מיטבית הוא יתקשה לזכות להצלחה רבה ולהניב המרות, שכן לנחשפים אליו לא תהיה שום סיבה מיוחדת לבחור דווקא בבית העסק שלכם. יתרה מזו, בג'ונגל העסקי הקיים בישראל כמות האפשרויות כמעט בלתי מוגבלת (במרבית מן תחומי החיים) ולכן אנו צריכים לבלוט מבין שלל המתחרים הקיימים, ולהדגיש את האלמנטים הייחודים של בית העסק שלנו.

איך להגדיר את “מדוע”?

ראשית, נקפיד, כי הניסוח והטרמינולוגיה אשר נעשה בה שימוש בקמפיין מציגה את יתרונותיו העיקריים של המוצר, ומדגישה את התכונות שמייחדות אותו למול שאר המוצרים בשוק. ניתן לוודא, כי אנו מגדירים את “מדוע” של הקמפיין בצורה המיטבית בעזרת שימוש במודל “החץ המשולש”. מודל זה מחלק את תהליך ההגדרה לשלוש רמות שונות:

  • הרמה התחתונה - מה אנחנו משווקים?
  • הרמה האמצעית - איך אנחנו משווקים?
  • הרמה העליונה - למה אנחנו משווקים?

הרמה העליונה היא “מדוע”, והיא מייצגת את החזון והתפיסה שלנו. דוגמא ל“מדוע” במודל של “החץ המשולש” עשויה להראות כך: “רק היום! מבצע על כל מברשות השיניים החשמליות של דנטיקלין (מה) אשר נבחרו למברשות היעילות ביותר על ידי מגוון רופאי שיניים! (איך) ובעלת עיצוב מרהיב כדי שתוכלו לחייך בבטחה, בבריאות ובאושר! (למה)”.


מודל החץ המשולש.

מוכנים? צאו לדרך!

הגדרת "מדוע" איכותית ומדויקת בקמפיין שיווקי היא השלב הראשון בהפיכתו למוצלח ורווחי, ולכן כדאי להשקיע בתהליך זה מחשבה רבה, וליצור את "מדוע" באמצעות שפה פשוטה, משכנעת ומעניינת. 
זכרו - לקוחות לא ירכשו שירות/מוצר כלשהו מבית עסק שלא מצליח להגדיר בעצמו מדוע הם צריכים לעשות כך!

*אם יש לכם הערה, טענה או מענה לגבי המאמר שקראתם כעת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

אולי יעניין אתכם גם