פחות משנה לאחר שרכש את טוויטר באחת מן העסקאות המתוקשרות אי פעם, הודיע אמש אילון מאסק על שינוי השם והלוגו המיתולוגי של הרשת החברתית, כ-17 שנים לאחר היווסדה.
השאירו את פרטיכם כאן! מבטיחים לא לאכול את הראש
פחות משנה לאחר שרכש את טוויטר באחת מן העסקאות המתוקשרות אי פעם, הודיע אמש אילון מאסק על שינוי השם והלוגו המיתולוגי של הרשת החברתית, כ-17 שנים לאחר היווסדה.
בשל השינוי תקרא מעתה הרשת החברתית "X", והלוגו שלה יכולל את אותה האות בצבע לבן כשרקע שחור מוצג מאחוריה. רמזים ראשונים למיתוג החדש נצפו כבר במהלך חודש אפריל האחרון, כשחברת .Twitter Inc התמזגה יחד עם חברת הטכנולוגיה X Crop של מאסק. כעת נהפך השינוי לרשמי וגלוי, כשחלקו כבר נכנס לתוקף עם שינוי הלוגו של הרשת החברתית ל-"X" המדוברת.
שינוי השם והלוגו של טוויטר התרחש כחלק מן צעדיו האחרונים של מאסק ליצירת מעין "חברת על" (בדומה לתאגידי הענק הסינים), אשר תאגד בתוכה את כלל החברות הנמצאות בבעלותו (ביניהן SpaceX, טסלה ונוירולינק). מאסק טוען כי בחזונו התאגיד "X" ישלב בתוכו חברות רבות ממגוון תחומי עניין, ויקל על המשתמשים כשיאפשר להם להיעזר בשירותים רבים באמצעות ממשק בודד.
ההיסטוריה מראה כי שינוי לוגו עשוי להוביל לתגובות שלילות ביותר מצד המשתמשים, כפי שהתרחש ב-2016 כשאינסטגרם שינתה את הלוגו המפורסם שלה וב-2021 כש-Google Workspace עשתה כך. עם זאת, אילון מאסק כבר הוכיח מספר פעמים כי רווחת המשתמשים אינה נמצאת בראש מעינייו, וכי הוא פועל לרוב על פי צו מצפונו והאינטרסים שלו. לפיכך, נראה כי לא משנה עד כמה יתרעמו וימחו המשתמשים, החלטתו של מאסק תוותר בעינה.
האם הצעד אשר ביצע מאסק יהווה את מכת המוות הסופית עבור טוויטר ויגבר את ההגירה אל ת'רדס, או שמא יחזק את בסיס המשתמשים הקיים ואף יצרף משתמשים נוספים שיגיעו בעקבות המיתוג המחודש?
על פי הצניחה החדה אשר חווה ת'רדס בעת האחרונה, לא יהיה זה מופרך להעריך כי לעת עתה משתמשי טוויטר ישארו נאמנים לרשת החברתית בה "גדלו", אך נצטרך לחכות ולראות האם ועד כמה תחזיק מתיחת הגבולות שמבצע מאסק.
אילון מאסק צפוי לסיים בשבועות הקרובים את תפקידו כמנכ"ל חברת טוויטר, כשמונה חודשים בלבד מאז שמינה את עצמו לתפקיד זה. מה היו הגורמים לצלילה החדה במעמדו של מאסק כמנכ"ל, לאחר שהשלים את רכישת החברה באוקטובר האחרון, ומייד החל בפעולות נמרצות בקול תרועה רמה, וכעת עוזב את תפקידו, יש יאמרו, בקול ענות חלושה.
בין מינוי מנכ"לית חדשה, ההכנה לקרב האיגרוף מול מארק צוקרברג וביצוע ניסויים בבני אדם, אילון מאסק מצא זמן לטלטל את העולם פעם נוספת, כשהודיע על שינוי מדיניות חריג בטוויטר אשר משנה את פניה של הרשת החברתית כפי שהכרנו אותה עד היום.
פחות משנה לאחר שרכש את טוויטר באחת מן העסקאות המתוקשרות אי פעם, הודיע בתחילת השבוע שעבר אילון מאסק על שינוי השם והלוגו המיתולוגי של הרשת החברתית, כ-17 שנים לאחר היווסדה. כעת, במקום הציפור הכחולה המייצגת את ההודעות הקצרות והמהירות, יהפוך שמה והלוגו של החברה לאות "X", המייצג בעיקר את מאסק עצמו.
אז מה עומד מאחורי המהלך האמיץ? וכיצד הוא משפיע על משתמשי טוויטר ועל שווי החברה?
X (לשעבר טוויטר) הוסיפה פיצ'ר חדש עבור המנויים בתשלום, בעזרתו יוכלו להסיר את ה-V הכחול המצורף לחשבונם. ה-V הכחול, אשר שימש עד לאחרונה כסימן אימות עבור חשבונות של ידוענים או גופים מוכרים, נהפך לשירות אותו כל אחד יכול לרכוש, זאת בשל הרפורמה אשר ביצע אילון מאסק ברשת החברתית.