גוגל ממשיכה לשדרג את חוויית החיפוש, והפעם עם תכונה מהפכנית בטכנולוגיית זיהוי תמונות Google Lens - חיפוש מבוסס וידאו בשילוב בינה מלאכותית.
עד היום, Google Lens היה מוכר ככלי המאפשר לחפש מידע באמצעות תמונות שצולמו דרך מצלמת הסמארטפון, כעת, גוגל מרחיבה את היכולות שלו גם לסרטונים, ומאפשרת למשתמשים לשאול שאלות על גבי סרטונים ולקבל תשובות בזמן אמת.
איך זה עובד?
החידוש המרכזי הוא היכולת לצלם וידאו קצר (עד 20 שניות), לשאול שאלה קולית או כתובה, ולקבל תשובה מבוססת אלגוריתם חיפוש מתקדם. לדוגמה, נניח שאתם נמצאים בגן חיות ומצלמים וידאו של חיה מסוימת שאתם לא מזהים. כל שעליכם לעשות הוא לשאול את Google Lens - "איזו חיה זו?" והמערכת תספק לכם את התשובה הנכונה על בסיס הסרטון שהעליתם.
דוגמה נוספת היא בזמן קניות: אתם רואים פריט אופנתי מעניין בחנות, מצלמים אותו ושואלים "כמה זה עולה?" או "איפה אפשר לקנות פריט כזה?" – המערכת תוכל לסרוק את המידע הקיים באינטרנט ולתת לכם תשובה מדויקת.
יתרונות ושימושים שיווקיים:
התכונה החדשה לא רק משפרת את חוויית המשתמש אלא גם מציעה הזדמנויות לתעשיית השיווק והפרסום. חברות יכולות להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי לחזק את הקשר עם הלקוחות דרך מוצרים פיזיים וסרטוני שיווק. תארו לעצמכם מצב בו משתמש נתקל בפרסומת לסמארטפון חדש, מצלם סרטון קצר ושואל - "מה היתרונות של המכשיר הזה?" Google Lens יכול לספק מייד תשובות מבוססות מידע, דוגמת - ביקורות, תכונות מפתח ואפילו הצעות קנייה רלוונטיות.

הגבלת זמינות ודרישות
כדי לגשת לתכונה החדשה של חיפוש וידאו, יש צורך להיות חלק מתוכנית הניסויים של Google Search Labs. תכונה זו זמינה כרגע רק בשפה האנגלית, אך מתוכננת להיות מורחבת, על ידי גוגל, בהמשך, לשפות נוספות ולמשתמשים רבים יותר. זהו צעד נוסף בדרך ליצירת ממשק חיפוש אינטראקטיבי שמרגיש טבעי יותר, ומקרב אותנו לעידן חדש של חיפושים מבוססי קול ווידאו.
איך זה משפיע על העתיד?
ההתקדמות הזו מראה, כי גוגל שואפת לעולם בו החיפוש לא יוגבל רק לטקסט, אלא גם למדיה עשירה כמו וידאו, קול ותמונות. הפוטנציאל העסקי כאן הוא עצום, מותגים יוכלו להשתמש בסרטוני שיווק שמאפשרים למשתמשים לשאול שאלות ישירות ולקבל תשובות מיידיות. מדובר במהפכה של ממש בפרסום הדיגיטלי.
מעבר לכך, הממשק החדש של Google Lens הופך את השיווק לממוקד יותר. לדוגמה, צרכנים שיכולים לשאול שאלות על פריט שהם רואים בחלון ראווה מקבלים ערך מוסף – במקום לחפש בצורה ידנית באינטרנט, הם מקבלים את כל המידע במקום ובזמן הנכון.
הוספת האפשרות לשאול שאלות על סרטונים בממשק Google Lens משנה את כללי המשחק בתחום החיפוש והשיווק. באמצעות בינה מלאכותית מתקדמת, החיפושים הופכים אינטואיטיביים ואינטראקטיביים יותר, ומותגים יכולים לנצל את הטכנולוגיה כדי לשפר את חוויית המשתמש ולייעל את האינטראקציה עם הלקוחות.
מכאן, נראה שגוגל מתכוונת להמשיך להוביל את תחום החיפוש והפרסום הדיגיטלי, ולשלב בין טכנולוגיות מבוססות קול, וידאו ותמונה, ליצירת חוויות חיפוש חדשות.
גילוי נאות: באיתור התוכן לכתיבת המאמר בוצע שימוש בכלי הבינה המלאכותית ChatGPT