Google Lens עושה קפיצה קדימה: חיפוש וידאו באמצעות בינה מלאכותית

favorite favorite שמור במועדפים

גוגל ממשיכה לשדרג את חוויית החיפוש, והפעם עם תכונה מהפכנית בטכנולוגיית זיהוי תמונות Google Lens - חיפוש מבוסס וידאו בשילוב בינה מלאכותית.
עד היום, Google Lens היה מוכר ככלי המאפשר לחפש מידע באמצעות תמונות שצולמו דרך מצלמת הסמארטפון, כעת, גוגל מרחיבה את היכולות שלו גם לסרטונים, ומאפשרת למשתמשים לשאול שאלות על גבי סרטונים ולקבל תשובות בזמן אמת.

 

מערכת דיגיטוק

  • תאריך 06/10/2024
  • זמן קריאה 4 דקות דקות קריאה

איך זה עובד?
החידוש המרכזי הוא היכולת לצלם וידאו קצר (עד 20 שניות), לשאול שאלה קולית או כתובה, ולקבל תשובה מבוססת אלגוריתם חיפוש מתקדם. לדוגמה, נניח שאתם נמצאים בגן חיות ומצלמים וידאו של חיה מסוימת שאתם לא מזהים. כל שעליכם לעשות הוא לשאול את Google Lens - "איזו חיה זו?" והמערכת תספק לכם את התשובה הנכונה על בסיס הסרטון שהעליתם.

דוגמה נוספת היא בזמן קניות: אתם רואים פריט אופנתי מעניין בחנות, מצלמים אותו ושואלים "כמה זה עולה?" או "איפה אפשר לקנות פריט כזה?" – המערכת תוכל לסרוק את המידע הקיים באינטרנט ולתת לכם תשובה מדויקת.

יתרונות ושימושים שיווקיים: 
התכונה החדשה לא רק משפרת את חוויית המשתמש אלא גם מציעה הזדמנויות לתעשיית השיווק והפרסום. חברות יכולות להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי לחזק את הקשר עם הלקוחות דרך מוצרים פיזיים וסרטוני שיווק. תארו לעצמכם מצב בו משתמש נתקל בפרסומת לסמארטפון חדש, מצלם סרטון קצר ושואל - "מה היתרונות של המכשיר הזה?" Google Lens יכול לספק מייד תשובות מבוססות מידע, דוגמת - ביקורות, תכונות מפתח ואפילו הצעות קנייה רלוונטיות.



הגבלת זמינות ודרישות
כדי לגשת לתכונה החדשה של חיפוש וידאו, יש צורך להיות חלק מתוכנית הניסויים של Google Search Labs. תכונה זו זמינה כרגע רק בשפה האנגלית, אך מתוכננת להיות מורחבת, על ידי גוגל, בהמשך, לשפות נוספות ולמשתמשים רבים יותר. זהו צעד נוסף בדרך ליצירת ממשק חיפוש אינטראקטיבי שמרגיש טבעי יותר, ומקרב אותנו לעידן חדש של חיפושים מבוססי קול ווידאו.

איך זה משפיע על העתיד?
ההתקדמות הזו מראה, כי גוגל שואפת לעולם בו החיפוש לא יוגבל רק לטקסט, אלא גם למדיה עשירה כמו וידאו, קול ותמונות. הפוטנציאל העסקי כאן הוא עצום, מותגים יוכלו להשתמש בסרטוני שיווק שמאפשרים למשתמשים לשאול שאלות ישירות ולקבל תשובות מיידיות. מדובר במהפכה של ממש בפרסום הדיגיטלי.

מעבר לכך, הממשק החדש של Google Lens הופך את השיווק לממוקד יותר. לדוגמה, צרכנים שיכולים לשאול שאלות על פריט שהם רואים בחלון ראווה מקבלים ערך מוסף – במקום לחפש בצורה ידנית באינטרנט, הם מקבלים את כל המידע במקום ובזמן הנכון.

 

הוספת האפשרות לשאול שאלות על סרטונים בממשק Google Lens משנה את כללי המשחק בתחום החיפוש והשיווק. באמצעות בינה מלאכותית מתקדמת, החיפושים הופכים אינטואיטיביים ואינטראקטיביים יותר, ומותגים יכולים לנצל את הטכנולוגיה כדי לשפר את חוויית המשתמש ולייעל את האינטראקציה עם הלקוחות.

מכאן, נראה שגוגל מתכוונת להמשיך להוביל את תחום החיפוש והפרסום הדיגיטלי, ולשלב בין טכנולוגיות מבוססות קול, וידאו ותמונה, ליצירת חוויות חיפוש חדשות.
 
גילוי נאות: באיתור התוכן לכתיבת המאמר בוצע שימוש בכלי הבינה המלאכותית ChatGPT

*אם יש לכם הערה, טענה או מענה לגבי המאמר שקראתם כעת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

אולי יעניין אתכם גם

  • אהבתם את באג 2000? קבלו את באג 2038!

    בחצות הליל בתאריך 31/12/1999 נעתקה נשימתם של מרבית אזרחי העולם, כשמד הלחץ והחרדה ברחובות הלך וגאה, והחשש מבאג 2000 הגיע לשיאו. כיום, תחושות דומות לאלו שוררות לקראת אירוע העתיד להתרחש בעוד כחמש עשרה שנים, בשעה 03:14 בתאריך 19/01/2038.

    מה עתיד להתרחש באותו התאריך? ומה הקשר בינו לבן באג 2000? כל התשובות (ועוד) בהמשך המאמר.

    • תאריך 16/03/2023
    • זמן קריאה 7.5 דקות קריאה
  • מה קורה כשאנחנו מאשרים לאתר להשתמש בקבצי Cookies?

    על פי המחקר הפקטיבי של מכון "חקר-כלשהו", ישנם שני אנשים בלבד בכל רחבי העולם אשר קוראים את הצהרת Cookies לפני שהם מאשרים אותה.
    וברצינות, כיום קבצי Cookies נמצאים כמעט בכל אתר, ועדיין ישנו שיעור לא מבוטל של אלו החושבים שמדובר בפרסומת לקונדיטוריה. במיוחד בשביל אלו, במאמר הקרוב ננסה לפשט ולהבין בדיוק על מה מדובר. 

    • תאריך 14/02/2023
    • זמן קריאה 4.5 דקות קריאה
  • פסקול - הרבה יותר מהלחם בסיסים

    בשנים האחרונות אנו חוזים בתופעה שצוברת תאוצה - יותר ויותר סדרות וסרטים משתמשים במוזיקה כחלק מרכזי מקו העלילה. השימוש במוזיקת רקע תמיד היה קיים, אך לרוב בתור פתיח או סגיר, כאשר בקטעי הקישור היו משתמשים במנגינות ללא מילים.

    בשנים האחרונות, הפסקול תופס מקום רחב הרבה יותר בעולמות הקולנוע והטלוויזיה, ובשל כך יותר אנשים נחשפים לשירים שיתכן כי לא היו מאזינים להם ביום יום. עבור חלק מהשירים, השימוש בהם כפסקול גרם לכניסתם ללב המיינסטרים או שהפך אותם לשירי קאלט בין רגע.
    במאמר הקרוב, נסקור חמישה שירים שחוו הצלחה שכזו, הן שירים בעברית והן באנגלית.

    • תאריך 13/02/2023
    • זמן קריאה 9 דקות קריאה
  • השימוש במערכת החדשה לזיהוי עבירת הנבדל מתפשט בעולם הכדורגל

    זיהוי עבירת נבדל היא אחת מן המשימות הקשות ביותר עבור קווני ושופטי המשחק, ומצריכה ריכוז רב ומיומנות גבוהה. בעבר הלא רחוק, ברגע שהשופט/הקוון פספסו עבירת נבדל אשר התרחשה במהלך המשחק, לא ניתן היה להשיב את הגלגל לאחור והמהלך היה נחשב לחוקי גם במידה ותצלומי הטלוויזיה הציגו אחרת.

    הרצון לדיוק בזיהוי עבירת הנבדל, היה אחד הזרזים, להגעת רוחות הקידמה הטכנולוגית למגרשי כדור הרגל בשנים האחרונות, עם כניסתה של מערכת VAR לעולם הכדורגל (שלא הייתה חפה מטעויות גם היא במשימת זיהוי עבירת הנבדל) לפני כארבע שנים. בחודשים האחרונים אותו שינוי עלה מדרגה, עם שילובה של טכנולוגיית הנבדל החצי אוטומטית (SAOT) אשר נועדה לסייע ולהקל על השופטים לקבל הכרעה מקרי נבדל גבוליים.

    • תאריך 21/05/2023
    • זמן קריאה 5 דקות קריאה