בשינוי שמבטיח לעצב מחדש את נוף הבידור והמשחקים, דיסני הכריזה על השקעה של 1.5 מיליארד דולר ב-Epic Games, מה שמאותת על הולדתו של שיתוף פעולה חסר תקדים. הברית הזו אמורה לחולל מהפכה באופן שבו הקהל מתקשר עם דמויות אהובות מהמאגר העצום של דיסני, וממזג אותן בצורה חלקה לתוך העולם הסוחף של אחד המשחקים הגדולים אי פעם - Fortnite.
מנכ"ל Epic, טים סוויני, הביע את התרגשותו והדגיש את הרוח החלוצית של דיסני בזיהוי הפוטנציאל של שזירת הנרטיבים שלהם בתוך היקום של Fortnite.
מיזם זה מתעלה על המשחק בלבד; זוהי התכנסות של סיפורים, אינטרקציות ומסחר. באמצעות Unreal Engine של Epic, שיתוף הפעולה נועד ליצור מערכת אקולוגית נרחבת ומקושרת בה שחקנים יכולים לעבור בצורה חלקה בין מחוזות דיסני, מארוול, מלחמת הכוכבים, פיקסאר ומעבר לכך.
אז מה המשמעות של השותפות?
ההשלכות של שותפות זו משתרעות הרבה מעבר לתחום הדיגיטלי. מנכ"ל דיסני, בוב איגר, הדגיש את המשמעות האסטרטגית של המהלך הזה, והגדיר אותו המעשה הנועז ביותר של דיסני בתחום המשחקים עד כה. השילוב בין הדמויות הנצחיות של דיסני לפלטפורמה הדינמית של Epic מבשרת עידן חדש של סיפורים ומעורבות.
יתרה מכך, שיתוף פעולה זה הוא עדות למחויבות של Epic לגוון את ההיצע של Fortnite. מעבר למקורותיה כסנסציית Battle Royale, Fortnite התפתחה לתופעה תרבותית, המאמצת ז'אנרים מגוונים וביטויים יצירתיים. ההשקה האחרונה של Lego Fortnite, Rocket Racing ו-Fortnite Festival מדגישה את שאיפתה של Epic להתעלות מעל מסגרת המשחקים המסורתיות.

קרדיט - אתר דיסני
אדן מרכזי בברית זו היא יצירת שוק דיגיטלי שבו שחקנים יכולים לא רק לשלב את עצמם במשחק, אלא גם להתמכר לשפע של סחורה בהשראת הדמויות האייקוניות של דיסני. תוך מינוף התשתית החזקה של Fortnite, השוק הווירטואלי הזה מבטיח להיות אוצר לכל אוהד דיסני, ומציע למעריצים חווית קניות שאין שני לה בגבולות סביבת המשחקים האהובה עליהם.
בעוד שהפרטים של שיתוף הפעולה הזה עטופים בציפייה, דבר אחד בטוח: האיחוד של דיסני ו-Epic Games מבשר על שינוי פרדיגמה בצריכת הבידור. הגבולות בין משחקים, סיפורים ומסחר היטשטשו, והולידו עידן חדש של בידור אינטראקטיבי.