ספוטיפיי היא חברת הסטרימינג המוזיקלי המובילה כיום, כשהיא מחזיקה ביותר מ-500 מיליון משתמשים, מתוכם כ-200 מיליון מנויים לשירות הפרימיום. אותו שירות מאפשר להאזין למיליוני שירים ופודקאסטים ללא פרסומות, באיכות גבוהה ולהוריד אותם ישירות לנייד.
כשהושק שירות הפרימיום של החברה בשנת 2011 מחירו עמד על 9.99 דולרים לחודש, כשמאז ספוטיפיי לא העלתה את מחירו ולו פעם אחת. כעת, הודיעה החברה כי תבצע העלאת מחירים לראשונה בתולדתיה, ותגבה מעתה 10.99 דולרים לחודש עבור הצטרפות לשירות.
העלאת המחירים תתבצע ראשית בארה"ב בלבד, אך היא צפויה להתרחב אל שאר המדינות בהן זמינה ספוטיפיי במהלך החודשים הקרובים, ולחול גם על המשתמשים שכבר מחזיקים במנוי פרימיום. בנוסף לכך, החברה השוודית החליטה להעלות את מחירן של שאר תוכניות הפרימיום שלה, ביניהן התוכנית הזוגית (הנועדה עבור שני משתמשים) אשר מחירה יזנק מ-12.99 ל-14.99 דולר, התוכנית המשפחתית (הנועדה עבור עד שישה משתמשים) מ-15.99 ל-16.99 דולר, והתוכנית לסטודנטים מ-4.99 ל-5.99 דולר.
הצעד הנ"ל הוביל לגל ביקורות נרחב מקרב קהילת משתמשיה, כשספוטיפיי טענה בתגובה כי "על מנת שנוכל להמשיך לחדש ולשפר אנו נאלצים לשנות את מחירי תוכניות הפרימיום שלנו במספר שווקים בעולם. השינויים הללו יעזרו לנו להמשיך ולספק ערך מוסף למשתמשים ולאמנים בפלטפורמה שלנו".

ספוטיפיי, טוענת כי ההעלאה נחוצה.
העלאת המחירים הנ"ל מצטרפת לגל התייקרויות הכולל אשר התרחש בשוק הסטרימינג העולמי במהלך השנה האחרונה, כשחברות כמו נטפליקס, דיסני פלוס, יוטיוב מיוזיק ואפל מיוזיק העלו את מחיר התשלום החודשי במספר דולרים.
אותן חברות טוענות כי עליית המחירים הנוכחית נחוצה והכרחית, זאת על מנת שיוכלו להשקיע וליצור תוכן איכותי ולשפר את איכות השירות. עם זאת, נראה כי הדבר כלל לא מעניין את האזרח והלקוח הקטן, אשר מרגיש כי השינוי היחידי מתרחש בדף חיובי האשראי שלו, וכי אין שום הצדקה בפועל לעליות המחירים המרובות.

יוטיוב, אחת החברות הנוספות שהעלו את מחירי שירות הפרימיום.