Expedia מציגה כלי חדשני המאפשר למשתמשים להפוך סרטוני Reels באינסטגרם למסלולי טיול מותאמים אישית, תוך שימוש בבינה מלאכותית. Expedia, אחת מחברות התיירות המובילות בעולם, השיקה את Trip Matching – כלי מבוסס בינה מלאכותית המאפשר למשתמשים לשלוח סרטוני Reels מאינסטגרם ולקבל הצעות למסלולי טיול מותאמים אישית. המהלך משלב בין השראה מתוכן חברתי לבין תכנון טיולים בפועל, ומסמן את השלב הבא באינטגרציה בין מדיה חברתית, בינה מלאכותית ותיירות.
הפונקציונליות של Trip Matching פשוטה ואינטואיטיבית:Marketing Dive+8expedia+8Marketing Dive+8
מציאת השראה: המשתמש מוצא סרטון Reels באינסטגרם המתאר יעד או חוויה תיירותית. שיתוף עם Expedia: המשתמש שולח את הסרטון לחשבון האינסטגרם של Expedia (@Expedia). קבלת הצעות: באמצעות בינה מלאכותית, Expedia מנתחת את תוכן הסרטון ושולחת למשתמש הצעות למסלולי טיול, המלצות על מלונות, אטרקציות וטיפים נוספים. הכלי נמצא כעת בשלב בטא וזמין למשתמשים בארה"ב, עם תוכניות להרחבת הזמינות בעתיד הקרוב.
הקשר בין מדיה חברתית לתכנון טיולים מחקרים מצביעים על כך שכ-80% מהמטיילים מקבלים השראה ליעדים חדשים דרך מדיה חברתית, במיוחד אינסטגרם. Expedia מזהה את המגמה הזו ומשלבת אותה עם יכולות AI כדי להציע חוויית תכנון טיולים חדשנית ומותאמת אישית.
שילוב עם טכנולוגיות מתקדמות בנוסף ל-Trip Matching, Expedia הודיעה על שילוב עם OpenAI Operator ו-Microsoft Copilot Actions, המאפשרים למשתמשים לתכנן טיולים באמצעות פלטפורמות בינה מלאכותית נוספות. החברה גם משיקה סוכן AI חדש באפליקציית Hotels.com, המספק המלצות חכמות, מחירים בזמן אמת, ביקורות אורחים ותמונות הקשריות.expedia+4Marketing Dive+4Marketing Dive+4
השלכות על שיווק דיגיטלי השקת Trip Matching מציינת שינוי בגישת השיווק הדיגיטלי:
מעבר מהשראה לפעולה: משתמשים יכולים לעבור מהשראה מתוכן חברתי להזמנת טיול בפועל בתוך דקות. שיווק ממוקד: מותגים יכולים לנצל את הפלטפורמה כדי להציע תוכן מותאם אישית למשתמשים. שיתופי פעולה עם משפיענים: האפשרות להפוך תוכן של משפיענים למסלולי טיול מעודדת שיתופי פעולה חדשים.
אתגרים והזדמנויות למרות הפוטנציאל הרב, ישנם אתגרים:
דיוק ההמלצות: הבינה המלאכותית עדיין מתפתחת, ועלולות להיות טעויות או חוסר דיוק בהמלצות. פרטיות: שיתוף תוכן אישי עם פלטפורמות דורש התייחסות לנושאי פרטיות ואבטחת מידע. עם זאת, ההזדמנויות רבות, והטכנולוגיה צפויה להמשיך ולהתפתח, לשפר את הדיוק ולהציע חוויות מותאמות יותר.
Trip Matching של Expedia מייצג את השלב הבא באינטגרציה בין מדיה חברתית, בינה מלאכותית ותיירות. הכלי מאפשר למשתמשים להפוך השראה לתכנון טיול ממשי, ומציע למותגים אפשרויות חדשות לשיווק ממוקד ואינטראקטיבי. עם המשך הפיתוח והרחבת הזמינות, צפוי שהכלי ישפיע משמעותית על הדרך בה אנו מתכננים טיולים בעתיד.
והנה סרטון קצר שמראה את השינוי של אינסטגרם ואקספדיה:
גילוי נאות: באיתור התוכן לכתיבת המאמר בוצע שימוש בכלי הבינה המלאכותית ChatGPT
רוצים להשאר מעודכנים בכל החדשות מעולמות הדיגיטל, הטכנולוגיה והשיווק?
השאירו את פרטיכם כאן! מבטיחים לא לאכול את הראש
*אם יש לכם הערה, טענה או מענה לגבי המאמר שקראתם כעת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר
שניים מחברי הביטלס כבר אינם בין החיים, ומאז התפרקה הלהקה חלפו 53 שנים, אך באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית יצר ערוץ יוטיוב פרטי ביצוע מחודש לשיר "New" של פול מקרטני (במידה וזה אכן הוא) המשלב ומאחד בתוכו את קולותיהם של כלל חברי הלהקה המקורית והמיתולוגית.
עד כה, הבעיה העיקרית (ויש אף כאלו שיאמרו היחידה) של השירות "ChatGPT" הייתה טמונה בכך, כי המידע עליו הוא מתבסס עדכני רק עד לשנת 2021, ולא מעבר. כמצוין בדף הבית של ChatGPT, הדבר עשוי להוביל לעיתים לקבלת תשובות שגויות או שאינן מדויקות, ולמצבים בהם לשירות פשוט אין את המידע הדרוש כדי לספק תשובה לשאילתא.
בימים האחרונים פרסמה חברת OpenAI כי בעיה זו עתידה סוף סוף להיפתר וכי השירות יחל להתבסס ולפעול על פי מודל השפה GPT-4, בדומה לזה הקיים ב-"The New Bing", הדפדפן החדש מבית מיקרוסופט אותו פיתחו השתיים בצוותא.
בחודשים האחרונים מי מבינינו שמשתמש באינסטגרם צופה (נכון לומר - נאלץ לצפות) בעלייה חדה בכמות של פרסומי סטורי ספציפיים. לא, אני לא מדבר על הסרטונים של הקאוצ'רים שבדיוק סיימו משמרת בבורגראנץ' והתפנו ללמד אותנו איך להרוויח מיליונים.
אני מדבר על תמונות, ודיוקנים עצמיים שנוצרו על ידי יישומי בינה מלאכותית (AI - Artificial Intalagence), כדוגמת - Dall-E ו Mindjourney, והפכו לנחלת הכלל. יישומי בינה מלאכותית אלה מהווים את הדבר הבא ששוטף את כל הרשתות החברתיות, וללא ספק מובילים למהפכה בתחום, והופכים את הבינה המלאכותית לנגישה וידידותית גם לאלו שלא הכירו אותה או חששו מהשימוש בה.
השקת דפדפן הבינה המלאכותית החדש של מיקרוסופט (The New Bing) בסוף חודש פברואר האחרון תפסה את גוגל עם המכנסיים למטה, והציבה אותה בעמדת נחיתות אשר הייתה כמעט זרה לה.
בשל הפיגור המשמעותי בו ניצבה גוגל החלה לזרז את תהליך הפיתוח של Bard, צ'אטבוט הבינה המלאכותית המתחרה שלה, ומהירה להשיק את גרסת הבטא שלו בסוף חודש אפריל האחרון על אף הכשלים המהותיים אשר היו קיימים בו ויכולותיו הלא מרשימות בלשון המעטה בהשוואה לשאר המתחרים בשוק. כעת, כחודשיים וחצי לאחר השקתו הראשונית הפך השירות לזמין גם בשפה העברית, ואנו בחנו אותו עבורכם ושרדנו כדי לספר.