בשנים האחרונות, עולם השיווק והפרסום השתנה לבל היכר. אם לפני עשרים שנים עסקים קטנים שיווקו עצמם בעזרת שלטי חוצות וכתבות בעיתון ואילו העסקים והתאגידים הגדולים השקיעו קצת יותר בפרסומות בטלוויזיה, כיום אפיק הפרסום העיקרי נמצא בכלל במקום אחר, האינטרנט.
האינטרנט מאפשר לכל בעל עסק בין אם גדול או קטן, לפרסם את עצמו בקלות וחוסך את הצורך לשלם ממון רב על כל מסע פרסום. תופעה נוספת שהרימה את ראשה בשל כך היא תופעת "המשפעינים" (אל תסתכלו עליי ככה, אתם הפכתם אותם לכאלה), מדובר באנשים או בעסקים עם קהילת עוקבים גדולה יחסית, שמבצעים שיתופי פעולה עם חברות מסחריות ומקבלים תשלום עבור פרסומן. התהליך המתואר הוא חלק קטן מתופעה הנקראת בעגה המקצועית "שיווק שותפים" (Affiliate marketing), אשר הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות.