לאחר פתיחה מגומגמת, הרילס כובשים את המשתמשים באינסטגרם

favorite favorite שמור במועדפים

עבור אלו מכם שאינם חיו על כדור הארץ במהלך השנים האחרונות, רק נסביר: רילס הוא פיצ'ר באינסטגרם המאפשר למשתמשים לצלם ולשתף סרטונים קצרים באורך של עד 60 שניות. הפיצ'ר הושק בשנת 2020 כחלק מניסיונה של אינסטגרם להתחרות בטיקטוק שהפכה במהירות לאחת מן הפלטפורמות הפופולריות בתחום זה.

זיו סחייק

  • תאריך 01/08/2023
  • זמן קריאה 7 דקות קריאה

בתחילה הרילס לא זכו להצלחה רבה והתקשו להתקרב אל רמת הפופולריות של טיקטוק, כשרבים ראו בפיצ'ר כהעתקה בוטה של  הפלטפורמה הסינית האהובה. עם זאת, בשנתיים האחרונות הרילס החלו לצבור תאוצה ולגשר על הפערים הקיימים בין שתי הרשתות החברתיות, זאת בעיקר באמצעות שדרוג ושכלול אלגוריתם ההצגה והצפייה באפליקציה, כך על פי ג'סטין אוסופסקי, בכיר במטא.

טענתו של אוסופסקי מגובה בנתונים גם כן, כשבמהלך חודש יולי האחרון דיווחה מטא כי הכנסתה השנתית עד כה מן המפרסמים והמשתמשים ברילס עומדת על על 10 מיליארד דולרים, זאת לעומת שלושה מיליארד דולרים בלבד אותם הכניסה באותה תקופת זמן בשנת 2022. לצורך ההשוואה, טיקטוק צפויה להכניס עד לסוף השנה 13.2 מיליארד דולרים, כך שאין ספק שהפערים עודנם קיימים, אך הצטמצמו משמעותית בהשוואה לשנים עברו.


רילס. הפכו לכלי רווחי במיוחד עבור אינסטגרם.

רמת המעורבות (engagement) של המשתמשים ברילס הלכה והתרחבה גם כן, כשבמהלך השנה האחרונה נרשמה עלייה של 70% במספר הסרטונים הנצפים בכל יום באינסטגרם ופייסבוק, מ-140 מיליון ל-200 מיליון.

מערבבים ביזנס ופלז'ר

אחת הסיבות העיקריות אשר הובילו לכך שאינסטגרם הצליחה להגדיל באופן מרשים את הכנסותיה מסרטוני הרילס היא תופעת הפרסום הממומן ברשתות החברתיות, אשר מהווה ככלי שיווק מרכזי עבור בעלי עסקים שונים. הפלטפורמה נהפכה לפופולרית ביותר בקרב אותם בעלי עסקים בעיקר בשל צורת הפרסום הייחודית, המתבססת על יצירת סרטונים קצרים ומקוריים בעזרתם יוכלו לקדם את המוצרים והשירותים שלהם בדרך קריאטיבית ושונה מהנוף השגרתי. 

כיום, 75% מן המפרסמים במטא בוחרים לפרסם ברילס גם כן, כך על פי סוזן לי, מנהלת הכספים הראשית בחברה. בנוסף, במחקר אשר פורסם בעת האחרונה נטען כי 76% מן המשתמשים באינסטגרם דיווחו כי סביר יותר אשר ירכשו מוצר לאחר שצפו בפרסומת המציגה אותו ברילס, ובמחקר נוסף אשר ביצעה אינסטגרם עצמה נמצא כי עסקים אשר משווקים ומפרסמים ברילס זוכים לעלייה של כ-20% בממוצע במכירותיהם.


המפרסמים במטא לא מוותרים על השיווק ברילס.

בסופו של יום, בזכות הקרקע הנוחה והפוריה למפרסמים, ובשל בסיס המשתמשים העצום אשר קיים בפלטפורמה, הצליחה מטא להתקרב ולו במעט לרמת ההכנסה של טיקטוק, ולצמצם את הפערים ממתחרתה הראשית באספקט נוסף.

על אף ההצלחה היחסית של הרילס, עדיין יש למטא עוד דרך לעבור על מנת להדיח ולהחליף את טיקטוק כפלטפורמה המובילה בתחום. לצורך הדוגמא, בארה"ב זמן השימוש היומי הממוצע בטיקטוק עומד על 53.8 דקות, לעומת 33.1 דקות בלבד להן זוכה אינסטגרם. כדי להדיח את טיקטוק מן המקום הראשון, אינסטגרם תצטרך להמשיך ולשפר את פיצ'ר הרילס, ולהציע למשתמשים עוד ועוד תכונות ואפשרויות.

*אם יש לכם הערה, טענה או מענה לגבי המאמר שקראתם כעת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

אולי יעניין אתכם גם