רפורמה צפייתית - על שינוי שיטת דירוג התכנים בנטפליקס

favorite favorite שמור במועדפים

נטפליקס היא החברה המובילה והמצליחה בעולם הזרמת התכנים (סטרימינג), כשמספר מנוייה עומד על 223 מיליון בני אדם, מ-190 מדינות שונות. החברה מייצרת ומשווקת תכנים מקוריים במגוון ז’אנרים ושפות, ומשתמשת באלגוריתמים מתקדמים כדי למדוד את הצלחתם של תכניה השונים ועל מנת ליצור המלצות צפייה המותאמות אישית עבור כל משתמש.

אז איך בעצם נטפליקס מודדת את הצלחת התכנים שלה? עוד מיום היווסדה הגדירה החברה שיטת מדידה ברורה וסדורה, אותה היא מעדכנת מעת לעת בהתאם לצורך ולמגמות המתרחשות בשוק. לאחרונה, העניין עלה לכותרות פעם נוספת, כשנטפליקס עדכנה את השיטה בה עשתה שימוש מאוקטובר 21'. אז איך בדיוק עובדת השיטה החדשה? כל התשובות (ועוד) מחכות לכם בהמשך המאמר.

זיו סחייק

  • תאריך 25/06/2023
  • זמן קריאה 3 דקות קריאה

מה היה עד כה?

במהלך השנים האחרונות נטפליקס שינתה את הדרך בה היא מדרגת את תכניה המובילים לעיתים תכופות, כשבמסגרת השיטה האחרונה דורגו התכנים השונים על פי כמות שעות הצפייה להן זכו.

הדבר יצר סיטואציה בעייתית, שבשלה התכנים הקצרים יותר (כדוגמת סיטקומים) התקשו להוות יריב ראוי ולהתחרות כנגד התכנים הארוכים, וכמעט שלא הצליחו להצטרף לרשימת "10 התכנים הנצפים ביותר", אך ורק בשל היותם קצרים באופן יחסי.

המודל החדש

במהלך השבוע שעבר הודיעה נטפליקס, כי החליטה לשנות את שיטת דירוג התכנים שלה פעם נוספת, ויצרה מודל המדרג את הכותרים השונים על פי כמות הצפיות הכללית (בדומה למתרחש ביוטיוב ובפלטפורמות נוספות). לדברי החברה, השיטה החדשה מאפשרת להעריך באופן מדויק יותר את ההצלחה והאהדה לה זכו תכנים שונים הקיימים בשירות.

בנוסף, נטפליקס האריכה את זמן המדידה לתכנים חדשים, כשכעת כותר כלשהו יוכל להתווסף לרשימת "10 התכנים הנצפים ביותר" רק לאחר 91 ימים מיום עלייתו לאוויר (בשונה מבעבר, אז זמן המדידה עמד על 28 ימים בלבד).


מי היה מאמין שלבינג' שעשיתם יש כל כך הרבה השפעה?

צעד שמצביע על מגמה?

השינוי בשיטת מדידת הנתונים של נטפליקס משקף את המאמץ של החברה להפוך לשקופה ואמינה בעיני הציבור והתעשייה. בעבר, נטפליקס נחשבה לחברה סודית שלא חולקת את הנתונים שלה עם אף אחד, ומשחררת מידע באופן סלקטיבי בלבד, המתכתב עם האג'נדה השיווקית שלה. שיטת הדירוג החדשה מנסה להעניק תמונה רחבה יותר בנוגע לפופולריות התכנים השונים של נטפליקס, ומקפידה שלא להציג תמונה חלקית או לא מדויקת.


נטפליקס, צעד נוסף אל עבר השקיפות.

בעקבות שינוי שיטת המדידה והדירוג חל שינוי משמעותי בפסגת רשימת - "10 הכותרים הנצפים אי פעם בנטפליקס", כאשר "וונסדיי" גברה על "דברים מוזרים" ועקפה אותה בדרך אל המקום הראשון. כך הרשימה המלאה נראית לאחר העדכון -

  1.  וונסדיי 1 - 252.1 מיליון צופים
  2.  דברים מוזרים 4 - 140.7 מיליון צופים
  3.  מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר - 115.6 מיליון צופים
  4.  ברידג'רטון 1 - 113.3 מיליון צופים
  5.  גמביט המלכה - 112.8 מיליון צופים
  6.  סוכן הלילה 1 - 98.2 מיליון צופים
  7.  דברים מוזרים 3 - 94.8 מיליון צופים
  8.  ברידג'רטון 2 - 93.8 מיליון צופים
  9.  המכשף 1 - 83 מיליון צופים
  10.  הצופה - 79.6 מיליון צופים
*אם יש לכם הערה, טענה או מענה לגבי המאמר שקראתם כעת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

אולי יעניין אתכם גם

  • אהבתם את באג 2000? קבלו את באג 2038!

    בחצות הליל בתאריך 31/12/1999 נעתקה נשימתם של מרבית אזרחי העולם, כשמד הלחץ והחרדה ברחובות הלך וגאה, והחשש מבאג 2000 הגיע לשיאו. כיום, תחושות דומות לאלו שוררות לקראת אירוע העתיד להתרחש בעוד כחמש עשרה שנים, בשעה 03:14 בתאריך 19/01/2038.

    מה עתיד להתרחש באותו התאריך? ומה הקשר בינו לבן באג 2000? כל התשובות (ועוד) בהמשך המאמר.

    • תאריך 16/03/2023
    • זמן קריאה 7.5 דקות קריאה
  • מה קורה כשאנחנו מאשרים לאתר להשתמש בקבצי Cookies?

    על פי המחקר הפקטיבי של מכון "חקר-כלשהו", ישנם שני אנשים בלבד בכל רחבי העולם אשר קוראים את הצהרת Cookies לפני שהם מאשרים אותה.
    וברצינות, כיום קבצי Cookies נמצאים כמעט בכל אתר, ועדיין ישנו שיעור לא מבוטל של אלו החושבים שמדובר בפרסומת לקונדיטוריה. במיוחד בשביל אלו, במאמר הקרוב ננסה לפשט ולהבין בדיוק על מה מדובר. 

    • תאריך 14/02/2023
    • זמן קריאה 4.5 דקות קריאה
  • פסקול - הרבה יותר מהלחם בסיסים

    בשנים האחרונות אנו חוזים בתופעה שצוברת תאוצה - יותר ויותר סדרות וסרטים משתמשים במוזיקה כחלק מרכזי מקו העלילה. השימוש במוזיקת רקע תמיד היה קיים, אך לרוב בתור פתיח או סגיר, כאשר בקטעי הקישור היו משתמשים במנגינות ללא מילים.

    בשנים האחרונות, הפסקול תופס מקום רחב הרבה יותר בעולמות הקולנוע והטלוויזיה, ובשל כך יותר אנשים נחשפים לשירים שיתכן כי לא היו מאזינים להם ביום יום. עבור חלק מהשירים, השימוש בהם כפסקול גרם לכניסתם ללב המיינסטרים או שהפך אותם לשירי קאלט בין רגע.
    במאמר הקרוב, נסקור חמישה שירים שחוו הצלחה שכזו, הן שירים בעברית והן באנגלית.

    • תאריך 13/02/2023
    • זמן קריאה 9 דקות קריאה
  • השימוש במערכת החדשה לזיהוי עבירת הנבדל מתפשט בעולם הכדורגל

    זיהוי עבירת נבדל היא אחת מן המשימות הקשות ביותר עבור קווני ושופטי המשחק, ומצריכה ריכוז רב ומיומנות גבוהה. בעבר הלא רחוק, ברגע שהשופט/הקוון פספסו עבירת נבדל אשר התרחשה במהלך המשחק, לא ניתן היה להשיב את הגלגל לאחור והמהלך היה נחשב לחוקי גם במידה ותצלומי הטלוויזיה הציגו אחרת.

    הרצון לדיוק בזיהוי עבירת הנבדל, היה אחד הזרזים, להגעת רוחות הקידמה הטכנולוגית למגרשי כדור הרגל בשנים האחרונות, עם כניסתה של מערכת VAR לעולם הכדורגל (שלא הייתה חפה מטעויות גם היא במשימת זיהוי עבירת הנבדל) לפני כארבע שנים. בחודשים האחרונים אותו שינוי עלה מדרגה, עם שילובה של טכנולוגיית הנבדל החצי אוטומטית (SAOT) אשר נועדה לסייע ולהקל על השופטים לקבל הכרעה מקרי נבדל גבוליים.

    • תאריך 21/05/2023
    • זמן קריאה 5 דקות קריאה